marți, 5 iulie 2011

Carte vs. Film

Ieri am inceput sa ma uit la " The vampires diariers" ( logic ca trebuia odata si odata sa ma uit si eu avand in vedere mica mea obsesie pentru vampiri :))). Cum sa zic , este prima data cand ma uit la un film inainte sa citesc cartea /cartile ,si asta pentru ca nu am avut de unde sa fac rost de ele pana acum cateva ore .Am inceput deci sa ma uit la primul sezon si sunt destul de ok , desi mi-am dat seama ca daca mai vreau sa umblu noaptea prin casa , ar fi pereferabil sa ma uit ziua :)). Sufletul meu nu este prea rezistent la scene care te iau prin surprindere si care implica mult intuneric :">. In fine ideea e simpla , am mai spus-o si alata data , dar nu aici . Filmele pentru mine sunt destul de seci in comparatie cu cartile dupa care sunt realizate . Nu stiu , poate sunt eu defecta , dar asa se prezinta situatia :D. Nimeni nu o sa ma poata convinge vreodata ca un film poate sa imi trezeasca aceleasi sentimente pe care mi-l trezeste fiecare rand citit , fiecare imagine pe care mi-o creez singra , dupa cum imi place mie .

Ce rezolvi daca te uiti la film ? Poi.. scutesti mai mult timp probabil, si eventual , te uiti cu un prieten /prietena sau cu iubitul / iubita( daca ai :-") . Stai doua ore sau cat tine si te uiti ca bou' si ai toate sansele sa nu intelegi exact ce vrea sa transmita filmul respectiv , uneori pentru ca nu esti destul de perspicace, alteori pentru ca filmul este atat de prost , incat esenta se pierde undeva pe la jumate . Cu o carte , eu zic ca nu se intampla acelasi lucru . Si chestia asta  este demonstrata zic eu , in cazul filmelor facute dupa carti celebre sau nu neaparat celebre , dar care sunt iubite de multi cititori .

Sper sa nu jignec pe nimeni ( amatori de filme) , dar cred ca am face cu totii un bine populatiei , dar si filmului in sine daca ne-am apuca sa citim inainte sa vinzionam . Asa poate ar aparea si in noi un simt critic ceva mai dezvoltat si bazat pe niste informatii si idei cu un substrat real  si adecvat .:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu